top of page
Search
  • artkumkum123

Umetnička dužnost je buđenje svesti - Melody Lahoš

Updated: Jul 18, 2021

Melody, kakav je tvoj odnos prema prirodi?


Volim prirodu i sve što nam je stvorila, jedna od činjenica koja me zabrinjava već par godina unazad, jeste globalno zagrevanje, koje polako uništva našu planetu i život na njoj. Kao njen stanovnik osećala sam svojom dužnošću, da uradim što više mogu kako bih smanjila svoj karbonski otisak. Tokom svog istraživanja naišla sam na informacije koje tvrde da je stočarstvo jedno od najvećih zagađivača naše planete. Nakon daljeg istraživanja po ovom pitanju nalazila sam na razne vebsajtove, dokumentarne filmove i video zapise koji prikazuju kako se životinje tretiraju unutar raznih industrija; jaja, mlečnih proizvoda, mesa, pčelarstva, svile, vune, krzna, perja, kože, itd…, što me je dosta rastužilo pa sam odlučila da se bavim ovim činjenicama i u svojoj umetnosti kako bih svojoj publici više približila temu.




Melody Lahoš, vajarka



Dobitica si dve nagrade na Akademiji umetnosti, za najbolji reljef i akt? Da li te to podstiče da dalje razvijaš svoj talenat?


Nagrade mi pružaju dodatan vetar u leđa i drago mi je što sam imala priliku da postignem ovakve rezultate, što me naravno podstiče za dalji rad. Lep je osećaj videti, da se uložen trud isplati na kraju.


Koje materijale si izabrala za realizaciju teme koju trenutno obrađuješ i šta obuhvata ta tema?


Bavim se odnosom između ljudi i drugih bića na našoj planeti, konkretnije, kako ljudska bića eksploatišu druga bića unutar raznih industrija kao što su industrija krzna, testiranje na životinjama, prehrambene industrije… itd. Ideja mi je da kroz svoje radove prikažem ova bića; životinje, kao i njihovu bol.

Što se materijala tiče za sada sam radila u terakoti, glini koja mi je omogućila da dobijem željene efekte.







Konceptualna umetnost ili lend art? Ko je najviše od savremenih umetnika ostavio uticaj na tvoje delo? Da li je ilustracija uticala na tvoj rad? Realizam?



Privlače me i konceptualna umetnost i lend art. Ali mislim da je lend art, čak i ako ne direktno, bliži temi koju obrađujem. Volim da se u svom radu uvek vidi realizam, možda se mnogi neće složiti, ali smatram da nam je realizam na neki način najviše blizak. Svesna sam da ako ljudima želim da privučem pažnju, moram da budem dobra u onome što radim.

Da budem iskrena nisam crpila puno inspiracije od savremenih umetnika. Mikelanđelo i Bernini su umetnici koji su ostavili najveći uticaj na moj rad. Smatram da je potrebno biti stvarno veliki majstor kako bi napravili toliko savršena dela.



Tema je vrlo zanimljiva i kompleksna, nudi ti širok izbor i kombinaciju medija i tehnika. U kojoj umetničkoj disciplini vidiš sebe za nekoliko godina?



U ovom trenutku se izražavam u skulpturi, što mi je i neki plan za budućnost, ali sam otvorena ka promenama, pored vajarskih tehnika volim i grafičke tehnike, kao i slikarske. Kao što sam već i pomenula do sada sam radila u glini, i zadovoljna sam rezultatima, planiram da nastavim istaživanje u istom materijalu.




Misliš li da će tvoje delo probuditi svest kod ljudi?



To je bio neki cilj, tako da se nadam da će moje delo izazvati pozitivne reakcije među publici. Smatram da je već i to veliko postignuće, ako ljudi sledeći put kada žele da kupe neku kozmetiku, pogledaju da li je cruelty free i vegan, ili prilikom kupovine kožnih cipela ili jakni ipak odaberu komad od drugih materijala koji nisu životinjskog porekla.





7 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page