top of page
Search
  • artkumkum123

Likovna moć animiranog filma utiče na naš doživljaj- Leon Aksin



Leone, da li je neophodno poznavanje tradicionalnih tehnika kao što su su slikanje i vajanje da bi se kasnije lakše savladali programi za 3D modelovanje? Koliko vremena je potrebno da se napravi jedan animirani film? Koliko je odabir muzike važan u animiranom filmu?



Poznavanje tradicionalnih tehnika svakako jeste odličan početak za 3D animaciju. Tradicionalno vajanje kao primer, može biti vrlo dobra podloga za nekoga ko želi da se bavi modelovanjem odnosno digitalnim vajanjem. Ne smatram da je neophodno znanje sa tehničke strane jer nam ono neće pomoći da lakše savladamo program, ali definitivno pomaže za umetničku viziju. Teško je pitanje koliko vremena je potrebno da se napravi animirani film. To zavisi od broja ljudi koji učestvuje u njegovoj izradi, ali naravno i od minutaže. Zvuk u animiranom filmu je, po mom mišljenju, pola filma. Tako da muzika može imati ogromnu moć da diktira tempom i pridodaje atmosferi svake scene.






Kada uporedimo animirane filmove nekad i sada, koje su prednosti i mane animiranog filma u dva vremena? Po tvom mišljenju, na istorijskoj lestvici animiranog filma koja godina je bila pun pogodak za animaciju i koji su te autori inspirisali za dalji rad ? Da li publiku privlače animirani filmovi?



Mislim da su animirani filmovi nekad bili mnogo kvalitetniji nego danas. Današnje prednosti jesu tehnologija i dostupnost koja nam omogućava da napravimo šta god nam padne na pamet. Dok tehnologija nije bila toliko razvijena, autori su dolazili do jedinstvenih rešenja pri izradi animiranih filmova i time stvarali zanimljivija dela. Kao primer, možemo sagledati način na koji se crtala sličica po sličica pri izradi animiranog filma, čijim putem se mogao zapaziti duh kreativnosti i truda pri njegovom gledanju. Mene je naravno najviše inspirisao Cartoon Network jer sam odrastao uz animirane serijale koji su tamo bili emitovani. To je bilo početkom 2000-tih. Od mnogobrojnih animatora, mogu reći da je najveći utisak na mene ostavio John R. Dilworth, autor Courage the Cowardly Dog-a. Jedinstven stil i komedija u kojoj uvek postoji nešto grozno od čega se naježite, pa čak i kad ste stariji.


https://vimeo.com/414315958

''Preko noći'', autorski animirani film, Leon Aksin


https://youtu.be/Le6c4YvI-UI

Rekreacija Frank Miller-ovog Batmana u 3D model


Koja je poruka tvojih filmova? Na koji način smišljaš priču i koje te društvene situacije inspirišu?


Za svoje animirane filmove, najčešće sam dobijao inspiracije nekom jednostavnom vizijom koju sam imao u glavi gde je stajala neko vreme i nije htela da ode. Često je to nešto što mi je delovalo jako interesantno, ili je situacija koja mi se dogodila. Dok sam pravio svoje filmove nikad nisam razmišljao šta je konkretna i tačna poruka filma na kojem radim. Mislim da ga svako može drugačije shvatiti jer animirani film ima likovnu moć koja utiče na naš doživljaj.



Leon Aksin, animator



Nagrade i priznanja? Reci nam nešto o tvom studiranju u Zagrebu i filmovima koji su prikazani na festivalima u Srbiji i inostranstvu?



U Zagreb sam otišao na master studije pre svega jer me je jako zainteresovao animirani film, a Zagrebačka škola se smatra jednom od prestižnih škola animacije na ovom delu Evrope. Studirao sam tamo dve godine na smeru animiranog filma i mislim da mi je to pomoglo u mnogo stvari, ali ne samo na polju animacije. Na prvoj godini sam napravio kratki animirani film o jednom noćnom mačoru. Imao sam inspiraciju za ovaj film još od eseja koji sam napisao u srednjoj školi. Film je dobio nagradu za najbolju animaciju na filmskom festivalu u Svindonu, Velikoj Britaniji, koje mi predstavlja prvo priznanje iz ove oblasti. Naravno mnogo mi znači jer je fenomenalan osećaj kad dobijete priznanje od profesionalaca iz umetničke sfere kojom se bavite.



Plan za neki dalji rad? Saradnja sa stranim klijentima? Svet animacije ili neki drugi pravac audiovizelnih medija?



Definitivno animacija. Upravo sam počeo da radim na previz/layout poziciji za studio iz Varšave, ''Platige Image'', što mi je ekstra zanimljivo jer se pretežno bavimo motion capture animacijama, kadriranjem i režijom sinematika. Pored toga, pokrenuo sam i svoju malu firmu gde takođe sarađujem sa strancima, i iskreno svima savetujem rad sa inostranim klijentima. Videćemo šta će biti dalje, ali kako stvari stoje nastavljamo rad od kuće.


''Ljubavna priča'', kratki animirani film za Homa Games


Rekreacija crtanog lika u 3D model


26 views0 comments
Post: Blog2_Post
bottom of page